نحوه درست کردن اسموتی و آبمیوه خانگی
16
خرداد 1401
0 نظر

نحوه درست کردن اسموتی و آبمیوه خانگی

آبمیوه و اسموتی از جمله نوشیدنی‌های مناسب فصل گرما هستند که می‌توان با یک دستگاه آبمیوه گیری یا میکسر با کیفیت و پرقدرت درست کرد و میل نمود. میکسرها و آبمیوه گیری ها با توجه به نوع کارکرد,جنس , توان قدرتی و برند از هم تفکیک می‌شوند.

طرز تهیه آبمیوه و اسموتی خانگی

آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها از جمله نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه‌ای هستند که در تابستان‌ها و هوا گرم دارای طرفداران بسیاری هستند. آبمیوه‌ها دارای مواد مغذی و ویتامین‌های بسیاری هستند و از آنجایی که نوشیدن آن‌ها آسان‌تر و ساده‌تر از مصرف کردن میوه‌ها می‌باشد، بسیاری از افراد نوشیدن آن‌ها را به مصرف میوه‌ها ترجیح می‌دهند. حتی برای برخی از بیماری‌ها مصرف آبمیوه بسیار مفید می‌باشد و بسیاری از پزشکان به بیماران خود مصرف آبمیوه را تجویز می‌کند.

اسموتی‌ها نیز جز نوشیدنی‌هایی هستند که سرشار از ویتامین، فیبرها و موادمغذی می‌باشد. اکثر افرادی که دارای رژیم غذایی منحصر به فرد می‌باشند می‌توانند از اسموتی‌ها استفاده کنند و کالری مدنظر خود را دریافت کنند. همچنین لازم به ذکر است که اسموتی‌ها جز موادغذایی مغذی برای افراد گیاهخوار نیز می‌باشند. به طور کلی آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها از جمله موادغذایی هستند که افراد قادرند در خانه تهیه کنند؛ زیرا تهیه این مواد نه تنها وقت زیادی نمی‌گیرد بلکه ساده و آسان نیز هست و افراد با دارا بودن ابزار و وسایل مناسب و پر قدرت قادر هستند به سادگی آبمیوه و اسموتی تهیه کنند.  

طرز تهیه اسموتی

تفاوت بین آبمیوه و اسموتی از نظر ارزش غذایی

قبل از بیان تفاوت ارزش غذایی اسموتی و آبمیوه لازم است به بیان تفاوت طرز تهیه این دو نوشیدنی بپردازیم. به طور معمول در تهیه اسموتی لازم است از چند نوع میوه که دارای طعم‌های مشابه می‌باشند استفاده کنید اما آبمیوه‌ها از یک نوع میوه تهیه می‌شوند. به علاوه به طور معمول در تهیه اسموتی‌ها از یخ استفاده می‌شود. آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها از نظر بافت تشکیل دهنده با یکدیگر متفاوت می‌باشد؛ به این صورت که بافت آبمیوه بسیار رقیق بوده اما اسموتی‌ها غلیظ و دارای بافت نرمی می‌باشند. لازم به ذکر است بهترین وسیله برای تهیه آبمیوه، آبمیوه گیری‌ها می‌باشند و به طور معمول و اغلب برای تهیه اسموتی‌ها از میکسر استفاده می‌شود.

از نظر ارزش غذایی این دو نوشیدنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند زیرا عنصر اصلی تشکیل دهنده هر دو آن‌ها، میوه‌ها می‌باشند و همان طور که پیش از این بیان شد میوه‌ها دارای خواص ویژه‌ای می‌باشند. میوه‌ها دارای انواع ویتامین‌ها و فیبرهای مختلف می‌باشند. از آنجایی که نوشیدن اسموتی‌ها و آبمیوه‌ها بسیار ساده می‌باشد و فعالیت هضم این مواد سخت نیست، نوشیدن آن‌ها، جز بهترین گزینه‌ها برای بیمارانی که توانایی خوردن غذا را ندارند می‌باشد.

طرز تهیه انواع اسموتی و آبمیوه‌ها

همان طور که بیان کردیم تهیه اسموتی‌ها و آبمیوه‌ها کار سخت و زمان‌گیری نمی‌باشد؛ افراد می‌توانند با قیمتی مناسب با توجه به نیاز و سلیقه شان یک میکسر یا آبمیوه گیری تهیه کنند و به سادگی در خانه و منزل خود اقدام به تهیه این نوشیدنی‌ها کنند. اما نکته قابل توجه در خصوص تهیه این مواد دارا بودن لوازم و ابزارهای مناسب می‌باشد. به بیان ساده و مختصر کاربران برای تولید آبمیوه نیاز به آبمیوه‌گیری دارند. کار کردن با هر دستگاه آبمیوه گیری متفاوت و منحصر به فرد بوده و هر دستگاهی شیوه کار مختص به خود را دارد. برای تهیه اسموتی نیز نیاز است افراد از میکسرها استفاده کنند به این صورت که لازم است به دلخواه از چند میوه یا یک میوه به همراه یخ، مواد شیرین کننده یا آبلیمو بسته به سلیقه خود استفاده کنید. لازم است این مواد را داخل میکسر ریخته و با یکدیگر به خوبی مخلوط کنند تا نوشیدنی نرم و یکدستی به دست آید.

دستگاه ها و ابزار های مناسب برای تهیه آبمیوه و اسموتی

همان طور که بیان کردیم لازم است برای تهیه این نوشیدنی‌ها از ابزارها و وسایل پر قدرت و مناسب استفاده کنید‌. برای مثال برای تهیه یک اسموتی با کیفیت لازم است از میکسری خریداری کنید که دارای پره‌های پرقدرتی باشد که توانایی خرد کردن میوه‌ها را داشته باشد البته آبمیوه گیری‌ها نیز باید پر قدرت باشند تا بتوان با استفاده از آن‌ها، آبمیوه از انواع میوه‌ها را تهیه کنید.

رایج‌ترین نوع آبمیوه گیری، آبمیوه گیری مخصوص مرکبات می‌باشد که از آن برای گرفتن آبمیوه از میوه‌هایی همچون پرتقال، گریپ فروت و لیموشیرین استفاده می‌شود. میکسرها ابزارهایی هستند که از آن ها برای له کردن موادغذایی و همچنین مخلوط کردن انواع موادغذایی استفاده می‌شود. دستگاه میکسر به طور معمول پارچ شیشه‌ای می‌باشد که دارای پره‌های تیز و پر قدرتی است که موادغذایی برای مخلوط شدن و میکس شدن درون آن قرار می‌گیرند. به عنوان کسی که به نوشیدنی‌های تازه علاقمند هستید جالب است بدانید که کمپانی شیائومی با تولید مخلوط کن قابل حمل شیائومی این امکان را به خریداران می دهد تا در هر مکانی بتوانند نوشیدنی تازه میل کنند.

تفاوت اسموتی و آبمیوه

تفاوت بین آبمیوه گیری و میکسرها

یکی از تفاوت‌های دستگاه‌های آبمیوه گیری و میکسرها نیز همین قدرت‌شان می‌باشد زیرا به طور معمول قدرت آبمیوه‌گیری‌ها بسیار بیشتر می‌باشد زیرا لازم است کاربران قادر باشند با استفاده از این وسایل از میوه‌های سخت‌تری همانند هویج و سیب، آبمیوه تهیه نمایند.

به علاوه به طور معمول آبمیوه گیری‌ها اختصاصی شده‌اند برای تولید آبمیوه‌های خانگی و کارهایی از این قبیل؛ اما کاربران قادر هستند با استفاده از میکسرها و مخلوط کن‌ها موادغذایی مختلف را له و مخلوط کنند، بنابراین با استفاده از این دستگاه‌ها قادر خواهند بود غذاهای متنوع و مختلفی تهیه کنند. البته مخلوط کن‌ها و آبمیوه گیری‌ها دارای انواع متنوعی هستند که ممکن است دارای کاربردهای متنوع و متفاوتی نیز باشند.

جمع بندی

آبمیوه‌ها و اسموتی‌ها جز محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بین افراد می‌باشند. نوشیدن این مواد در فصول گرم سال به خصوص فصل تابستان بسیار لذت‌بخش می‌باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این نوشیدنی‌ها را در خانه و به صورت طبیعی تهیه کنند. اما شاید قیمت آب میوه گیری یا خرید مخلوط کن ارزان دغدغه اصلی خریداران باشد. با استفاده از میکسر‌ها و آبمیوه گیری‌ها قادر خواهید بود نوشیدنی‌های با کیفیتی را به سادگی و با صرف کم‌ترین وقت و با زحمت کم در خانه و منزل خود تهیه نمایید و از نوشیدن آن‌ها در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)