راهنمای  خرید روغن موتور دولتی از سامانه کالا
18
تیر 1401
0 نظر

راهنمای خرید روغن موتور دولتی از سامانه کالا

راهنمای خرید روغن موتور از سامانه کالا

راهنمای خرید روغن موتور از سامانه کالا

خرید روغن موتور فابریکFABRIC یا فابریکی FABRIKI از مهمترین دغدغه های خریداران می باشد لذا برای خرید آنلاین روغن موتور از سامانه کالا بترتیب زیر عمل نمایید.

1-ابتدا در گوگل کلمه ,,سامانه کالا ,, https://kala.ntsw.irرا جستجو نمایید

2-کدملی خود و شماره موبایلی که بنام همان کد ملی می باشد را وارد کنید

(الزاما نباید مالک خودرو یا بیمه نامه باشد هر شخصی می تواند کد ملی و موبایل بنام خود را وارد کند)

3- پس از دریافت پیامک 4 رقمی انرا وارد نموده تا بتوانید وارد سامانه کالا شوید

4-در این مرحله بایستی از روی بیمه نامه شماره شاسی و شماره موتور خود را وارد نمایید

دقت کنید کلیه حروف و اعداد از روی بیمه نامه وارد شود با همان فرمت مثلا  اگر حروف انگلیسی کوچک یا بزرگ

می باشد دقیقا عین همان را وارد نمایید

5-سپس سامانه کالا میزان سهمیه روغن موتور شما را نمایش خواهد داد

6-در قسمت گرید بر حسب نوع روغن مناسب برای خودرو مثلا 20W50 و یا 10W40 ویا SAE-20W50 و یا

SAE-10W40 را انتخاب کنید

7-نوع بنزینی و دیزلی  یا بنزینی و دیزلی را انتخاب کنید

8-استان و شهر و ظرفیت بسته بندی را انتخاب نمایید

9-در بین توزیع کنندگان نسبت به انتخاب فروشنده خود اقدام نمایید

10-دقت کنید بعضی از فروشندگان کالا را بصورت قوطی روغن اکبند شرکتی تحویل میدهند و بعضی دیگر با شرط تعویض نسبت به تحویل روغن اقدام می نمایند.

سایت فابریک کالا سفارش شما را بصورت قوطی و ظرف اکبند و فابریکی تحویل می نماید و سرویس خدمات تعویض روغن را ندارد

انتخاب روغن موتور فابریکی FABRIKI یا فابریک FABRIC متناسب با خودرو

با مراجعه به عکس های زیر این مقاله نسبت به شناسایی مدل خودرو و روغن استاندارد متناسب با آن اقدام فرمایید

تفاوت‌ها و ویژگی‌های روغن موتور 10w40 و 20w50 فابریک

تفاوت اصلی روغن موتور 10W40 و 20W50 در گرانروی و یا ویسکوزیته‌‌ آن‌ها است. به صورت علمی به مقاومت اصطکاکی یک مایع یا گاز در مقابل جاری شدن و یا لغزیدن گرانروی یا ویسکوزیته می‌گویند.

به طور کلی نمی ‌توان تعیین کرد که ماده‌ای با ویسکوزیته ‌بیشتر مناسب‌تر از ماده‌ای با ویسکوزیته‌ کم‌تر است. علت این امر آن است که ماده‌ای با ویسکوزیته‌کمتر در بازه‌ خاصی از دما و برای جلوگیری کردن از فرسایش قطعاتی با طول عمر بیشتر مناسب است و به معنای بی‌کیفیت بودن یا مناسب نبودن آن نیست. اعداد نوشته شده در کنار w برای هر یک از روغن‌ها بیانگر ویسکوزیته‌ آن‌‌ها در دما کم و در دما بالا است. به عنوان مثال در روغن موتور 10W40، عدد 10 بیانگر مقدار ویسکوزیته‌ این روغن در دماهای پایینی چون 25- درجه‌ سانتیگراد و عدد 40 بیانگر ویسکوزیته‌ آن در دماهای بالایی مانند 40+ درجه‌ سانتیگراد است.    

روغن موتور 10W40 دارای ویسکوزیته‌ 150 بوده که در اکثر موارد برای استفاده از وسایل نقلیه‌ سواریِ سریع وتندرو پیشنهاد می‌شود و انتخاب مناسبی برای موتور ماشین‌های سنگین و قدیمی نیست. علت این امر آن است که این نوع روغن جریان بهتری را از قطعات موتور عبور داده و عمل روغنکاری در مدت زمان کمتری توسط این نوع روغن صورت می‌گیرد. روغن موتور 10W40 که نسبت به انواع دیگر روغن موتور‌ها از محبوبیت بیشتری برخودار است در هنگام گرم شدن موتور از قطعات مختلف آن همچون پیستون و یاتاقان در برابر ساییدگی و فرسایش محافظت می‌کند. همچنین این نوع روغن با توجه به این‌که قابلیت حرکت با سرعت بیشتری را دارد، انتخاب مناسبی برای موتوری است که احتیاج به روغنکاری شدید دارد. همچنین با توجه به ویژگی‌های این روغن، استفاده از آن در آب و هوای سرد و فصل زمستان بهتر است.

روغن موتور 20W50 بر خلاف روغن موتور 10W40 بیشتر برای اتومبیل‌های سنگین و نسبتا قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرانروی یا ویسکوزیته این ماده 130 بوده و با توجه به اعداد نوشته شده کنار wکه بیانگر ویسکوزیته این ماده می‌باشد، می‌توان بیان کرد که ویسکوزیته این ماده در دماهای پایین 20 و در دماهای بالا 50 می‌باشد. همچنین این ماده برای اتومبیل‌هایی که برای مدت زمان طولانی با سرعت بالا در حال حرکت بوده اند پیشنهاد می‌شود. علت این امر آن است که در صورت طی کردن مسافتی طولانی با سرعت بالا، موتور اتومبیل بسیار گرم شده و در صورت عدم روغنکاری قطعات مختلف موتور دچار فرسودگی و پارگی‌هایی خواهند شد. بر همین اساس بهترین گزینه برای روغنکاری در این موقعیت، روغن موتور 20W50 خواهد بود. یکی دیگر از موارد کاربرد این روغن موتور، زمانی است که اتومبیل مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته و روشن نشده است.

فابریک کالا کلیه مواد و لوازم مصرفی خودرو شامل لاستیک،روغن موتور،روغن هیدرولیک ،روغن گیربکس،روغن ترمز،فیلتر هوا ،فیلتر روغن ،ضد یخ،شیشه شور ،اکتان و مکمل، لنت ترمز را برمبنای قیمت دولتی توزیع می نماید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)